جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۴۱:۳۷

مدیر پروژه توسعه میدان نفتی فروزان در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبری فراساحل
جکت میدان فروزان ظرف ٤٥ روز آینده نصب خواهد شد.

باشگاه خبری فراساحل: با اتمام عملیات مهار بندی (Sea Fastening)  جکت F18 میدان نفتی فروزان، عملیات نصب این جکت كه به همراه شمع‌ها، لوله‌های هادی و سایر متعلقات آن حدود ٢٢٥٠ تن وزن خواهد داشت، ظرف ٢٠ روز آینده آغاز خواهد شد. در همین خصوص مهندس مرتضی هوشمند، مدیر پروژه توسعه میدان نفتی فروزان با اعلام این خبر به باشگاه خبری فراساحل گفت: جمعه گذشته (٢٤ شهریور) آقایان مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی به همراه جناب آقای حمید رضا مومنی، رئیس محترم هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم و جمعی دیگر از شخصیت‌های عالی رتبه، در جریان بازدید از یارد شرکت پیشگام صنعت فراساحل قشم از نزدیك مراحل بارگیری جکت F18 را ملاحظه نموده و در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.


وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه این پروژه در مرداد ١٣٩١ توسط شركت نفت فلات قاره ایران به شركت بین المللی پیمانكاری عمومی ایران (IGC) بعنوان پیمانكار EPCI ابلاغ شده بود، افزود: با انجام مطالعات اولیه از بستر دریا و همچنین طراحی پایه، ساخت این جکت از اوایل سال ١٣٩٢آغاز و در کمتر از ١٢ ماه و با همکاری نزدیك كارفرمای پروژه به اتمام رسید. مهندس هوشمند در خصوص دلایل تاخیر در نصب این جکت تصریح کرد: برای شروع عملیات نصب سازه‌های دریایي كه بطور معمول در بازه زماني كوتاهي صورت مي‌پذيرند، واریز 40 درصد مبلغ قرارداد نصب بعنوان پیش پرداخت بابت اجاره شناورهاي مورد نياز، تامین سوخت آنها، اجاره تجهیزات نصب مثل چکش‌های هیدرولیک و خرید اقلام پر مصرف مثل الکترودهای جوشکاری و ... ضروري مي‌باشد و باید همه پرداخت‌ها را نقدی انجام داد ولی با توجه به عدم وجود نقدينگي لازم نزد کارفرمای محترم و همچنين مشکلات مالی و خساراتي كه اين شركت در انتقال ارزهاي دريافتي اوليه متحمل گرديد، عملیات نصب این جکت، علی رغم اتمام مراحل ساخت آن با تاخیر مواجه شد.

مدیر پروژه فروزان همچنین با تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در تامین نقدینگی مورد نیاز پروژه توسط مسئولین شركت نفت فلات قاره و همچنین عزم جدی مدیریت پروژه و دست اندرکاران این پروژه برای پیشبرد طرح توسعه میدان فروزان، ابراز امیدواری نمود و عنوان داشت: در حال حاضر عملیات بارگیری جكت F18 بر روی شناور شهید تندگویان با عنایت خداوند متعال به پایان رسیده و عملیات مهاربندی سازه فوق بر روی شناور در حال انجام می‌باشد. این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته شناور جرثقیل دار صدف 3000 قرار است عملیات نصب جکت را در منطقه نفتی فروزان انجام دهد و پس از عمودسازی جکت، عملیات شمع کوبی نیز توسط شناور افق ١ انجام خواهد شد.

مهندس هوشمند همچنین  با اشاره به آماده بودن سکوی F18 میدان نفتی فروزان تاکید کرد: سکوی F18 میدان نفتی فروزان نیز با كیفیتی فراتر از انتظارها طراحی و ساخته شده و عملیات راه اندازی آن نیز اتمام یافته و در نظر داریم همزمان با عملیات شمع كوبی جکت؛ نسبت به بارگیری و حمل این سکو اقدام کرده و بلافاصله با اتمام عملیات نصب جكت، این سکو را نیز در موقعیت خود نصب نمائیم. وی در انتهای اظهارات خود با اشاره به آخرین وضعیت خط لوله این میدان نیز گفت: لوله‌های مورد نیاز خطوط لوله زیر دریایی میدان فروزان نیز خریداری و پوشش آنها به اتمام رسیده و پیمانکار نصب این بخش از پروزه نیز تعیین شده است.

به گزارش باشگاه خبری فراساحل، برای طراحی، تامین متریال و ساخت سکو، جکت و خطوط لوله میدان فروزان 50 میلیون یورو سرمایه گذاری شده و پس از راه اندازی تجهیزات، کلیه فرایند بهره برداری از این میدان بصورت کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به نیروی انسانی، از طريق سكوهاي مركزي ميدان نفتي فروزان امكانپذير خواهد بود.



  کد خبر : 4468
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :